الاثنين، 15 يونيو 2009

قدر الله وما شاء فعل .. لعله خير


انهارده يوم تاريخي

لازم يتسجل في المدونة

مش عشان لقاء مصر والبرازيل

لأ لأ لأ لأ .. يا برازيل مين ومصر مين :(:(

انهارده كان عندي امتحان

وانا معرفش

كنت فاكر الامتحان بكره .. وعامل حسابي على كده

ومظبط نفسي على كده

فوجئت باصحابي بيتصلوا عليا وبيسألوا انا فين ؟؟

قلتلهم في البيت وبكل برود

طيب انته مش عندك امتحان

يا عم انا امتحاني بكرة مش انهارده

يا بني سكشنك كله هنا .. قوم يلا تعالى بسرعة

قومت فين بانطلونك فين قميصك

فين الجزمة فين الشراااااااااااب ؟؟

في خلال نصف ساعة كنت في الكلية

دخلت .. الدكتورة قلبت الدنيا .. فين ده ؟؟

رحت طبعا .. قلبي في رجلي

مش مراجع المادة أصلا .. يعني كله في البطيخ
كمان لقيت اسمي مع دكتورة صعبة شويه في اسئلتها على حسب اقوال العيال اللي دخلولها

دخلت عليها .. انته كنت فين ؟؟

رديت عليها .. قلتلها بصراحة راحت عليا نومة

الدكتورة : عذر أقبح من ذنب .. بس عشان أمانتك بس .. هامتحنك

انا : في سري طبعا (( الحمد لله تكرمت وتعطفت عليا :d ))

الدكتورة : اسحب ورقة من دول .. وانته وحظك زي ما يطلعلك من الشباتر

بسم الله الرحمن الرحيم وسحبت الورقة

بدأت تسألني في شبتر .. سبحانك ربي

انا مكنتش مراجع المادة من ساعة النظري

وطبعا من الخضو والمقلب اللي أخدته .. انا فعلا كنت في الضياع

هوه فيه كم شابتر واحد صاحبي وقف معايا .. وبدأ يراجعهم معايا

الشباتر ده كان واحد منهم

فانا بدأت اجاوب .. وهيه تسأل وانا اجاوب

لغاية ما جت زنقتني في سؤال :(:( معرفتش اجابتك

وكنت عايز أقولها مش موجود في الكتاب .. بس قولت خليك ساكت

طلعت بقولهم بره .. قالولي مش موجود في الكتاب .. هيه جابت آخرها معاك بس

بس .. ده اللي حصل .. قدر الله وما شاء فعل
الحمد لله انها جات على قد كده .. الحمد لله

هناك 12 تعليقًا:

بنت أبيها يقول...

:D

أحمد كمال يقول...

موقف غريب ومذهل

ربنا ما يورينا

Anas Alaa يقول...

راحت عليك نومة ؟
سلم لي ع النومة

همسات شاب يقول...

بنت أبيها

:)

منورة يا فندم

همسات شاب يقول...

أحمد كمال


غريب وعجيب وكل حاجه


لعله خير والحمد لله

همسات شاب يقول...

أبو أنووووووس

يا بني مراحتش عليا نومة

انا كنت فاكر الامتحان في اليوم اللي بعده أصلا


مش راحت عليا نومة والكلام ده

انا كده كده حتى ولو صحيت بردي انا مكنت هانزل الكلية :d

مسلمه وكلى فخر يقول...

انا حصلى موقف زى ده فى اولى ثانوى وبعدين المدرسه اتصلت بيا وانا طبعا صاحيه من النوم وكان عدى على الامتحان نص ساعه المديره قالتلى انتى فين قالت ليها اصلى عمى مات ملقتش حاجه اقولها غير كده كانت كويسه قالتلى تعالى وانا هامتحنك والحمدلله الامتحان عدى على خير


بس الحمدلله انى حضرتك امتحنت وعديت على خير

jejemam55@gmail.co يقول...

الحمد لله انها جات لحد كده

اعرف ناس
عارفين معاد الامتحان عادى وكان التحريرى
وراحو اللجنه وقعدوا ولاقوه امتحان ماده تانيه خالص





تحياتى
من القلب

sherin يقول...

الحمدلله انها جت علي اد كده

حصل خير يارب

وبالنجاح يافندم

همسات شاب يقول...

مسلمة وكلي فخر

ده الحال من بعضه بقى :d

ويا رب تعدي لي انا كمان ع خير


منورة يا فندم

همسات شاب يقول...

من القلب


ايه المواقف الجامدة دي


لأ .. انا على قدي .. يا دوب لغبطت في اليوم بس :d

منور المنتدى يا فندم

سعدت بمرورك

همسات شاب يقول...

شيري

الحمد لله فعلا

ربنا يكرمك يا فندم على مرورك

منورة يا فندم