الأربعاء، 15 أبريل 2009

4-15 عام منذ المحاكمات العسكرية


4-15
يا ترى ده يفكرنا بايه ؟؟
انا عارف اني لسه حاطط بوست امبارح
بس مينفعش أعدي اليوم ده من غير ما اسجله عندي
من غير ما اكتب عنه
4-15


قلنا عليه يوم لن ينساه التاريخ

يوم أن نطق هذا النظام الفاسد

الحكم بالسجن بين الـ 3 سنوات والـ 7 سنوات

ع اخواننا في المحاكمات العسكرية

ها قد مر عام 

وسيمر الباقي 

ولكن السؤال الأول يقول 

انته كنت فاكر ؟؟

هل كنت تتذكر اخوانك يوميا ؟؟

هل نسيتهم يوما من دعائك ؟؟

انا عن نفسي نسيت


وصدمت عندما فتحت موقع اخوان اون لاين ولقيت الصفحة سوداء

وبعدين اكتشفت انه قد مر عام

رجعت بالذاكرة للوراء ... ياااااه السنة عدت بسرعة كده

السنة اللي فاتت زي انهارده 

كنا غضبانين غضب

كنا زعلانين جدا

يا ترى هوه احنا بنتفاعل مع اللحظة بس ؟؟

ولا ايه ؟؟

السؤال الثاني بقى 

حتى متى هذا الظلم والاستبداد

لغاية امتى الأشراف في السجون 

والظلمة والحرامية يعتلون أعلى المناصب



لغاية امتى بس ؟؟


السؤال الأخير 

هوه هناك أمل في التغيير في مصر ؟؟

هل فيه أمل ولا ايه ؟؟

لو فيه أي بشرى يا ريت حد يبشرني





معلهش طولت عليكم ،،

هناك 6 تعليقات:

fnoonh يقول...

اول تعليق

fnoonh يقول...

انته كنت فاكر ؟؟

هل كنت تتذكر اخوانك يوميا ؟؟

هل نسيتهم يوما من دعائك ؟؟

الصراحة انا نسيت بس كل ماكنت بفتكرهم كانت عيوني تدمع وادعيلهم من قلبي

السنة عدت بسرعة
فعلا عدت بسرعة بس للاسف عدت علينا مش عليهم
حياتنا حرة مليئة بالمشاغل والاعمال التشغلنا والتخلي الوقت يعدي علينا بسرعة
اما هما حياة الفراغ والقيود بتطول عليهم السعات والايام بتخلي السنة سنين طويلة

يا ترى هوه احنا بنتفاعل مع اللحظة بس ؟؟

ولا ايه ؟؟
انا من وجهة نظري شايفه اننا بقينا كده كل حدث يجي سواء حزين ولا سعيد بنتفاعل معاه مده معينة وخلاص وننساه بعد كده
-----------------------------
السؤال الثاني بقى

حتى متى هذا الظلم والاستبداد

لغاية امتى الأشراف في السجون

والظلمة والحرامية يعتلون أعلى المناصب


لغاية امتى بس ؟؟
الى اجل غير معلوم

هوه هناك أمل في التغيير في مصر ؟؟

هل فيه أمل ولا ايه ؟؟

لو فيه أي بشرى يا ريت حد يبشرني

ابشرك
للاسف مافيش امل بس مصر هتفضل طوا عمرها كده الا لو حصلت معجزة وكمان املنا في ربنا كبير
تقبل خالص تحياتي وتقديري

شهاب الأزهر يقول...

لم نس إخواني وأساتذتي أبدا.. ويبقى الأمل مادام أمثالهم موجودا، حتى ولو كانوا وراء القضبان.

بوركتم

غير معرف يقول...

(ولا تحسبن الله غافلا عما يعمل الظالمون)

Anas Alaa يقول...

الأمل في ربنا كبير
مفيش حاجه اسمها مفيش أمل

غير معرف يقول...

انت يا عم .....

انت نمت تاني ولا ايه النظام ؟